№ 15

Пороци

Понякога ужас, друг път – произведение на изкуството.

Пороци е бягство. Укритие от действителността, която непрекъснато очаква да си на ниво и да работиш за самата нея, да си адекватен гражданин. Спасение от заблудата за успеха. Разрез в линейното време и път през нерационалното осмисляне на нещата. Онова, което трябва да се случи, за да промени и осмисли живота ни. Оковите на вечното очакване, които заключваме сами.
април 14, 2019

Защо… Пороци?

На Владимира, която ни гледа от небето Пороци е стърготина в дланта на годината, в която Пловдив трябва да се представи на света с висотата и престижа си. Настоящият ни брой разказва за всичко онова, което е неизменна част от човека и човешкото, но остава зад фасадата на благоприличието. В следващите страници сваляме маската на обществените норми и поглеждаме човека в неговите шумни и ярки, тихи и самотни слабости. В брой № 15 търсим и осветяваме недостатъците си, изследваме зависимостите си, а на места може би и […]
април 25, 2019

Бог от машината

В началото на тази тема се срещаме с Димитър Стоянович, главен редактор на списание L’Europeo. Повод за разговора ни е 59-ия брой на изданието, в който обект на размисъл беше един от най-популярните и глобални пороци, а именно – хазартът. Доста неща могат да ни разсеят в кабинета на събеседника ни, но вниманието ни грабва непознатата и все още неокачена черно-бяла фотография на Кемал Ататюрк, който държи цигара в дясната си ръка. Преди да започнем, Стоянович запалва вместо него. Страстен пушач е, отбелязва, но на нас […]
април 25, 2019

Светлината си отива на разсъмване

С изгорял стомах, възпален черен дроб, разстроени нерви, небръснати и отпуснати, равнодушни към всичко в света, непоносими сами на себе си, те седят така и пият и пиейки, очакват най-сетне в съзнанието им да пламне оная чаровна светлина, с която пиенето осиява ония, дето напълно му се отдават, заради която сладко се страда, пропада и умира и която за съжаление, с годините, се явява все по-рядко и сияе по-слабо. Иво Андрич – „Мостът на Дрина“ Стоиш на високия стол, облакътен върху непоклатимия бар и клатещия се […]