Списание Нула32, март 2022

№27 Град на художници

Когато художниците на един град се превърнат в легенда, отново се измисля и самото място.

Градът е на художниците, а не обратното, гласи клишето, от което и ние не успяхме да избягаме в разказа си. Градът, който същите използваха като декор, за да освежат изобразителността, но без който не биха били възможни. Можеха ли да се случат другаде? Защо все още се говори за тях и остана ли нещо неказано? Това са част от въпросите, които продължението на поредицата ни задава. Отново се взираме в платната в търсене на отговори. Равносметката, разбира се, никога не е в наша полза, но сме по-близо отпреди година, нали?

До следващия брой!
01/03/2022

Защо… „Град на художници, част втора“?

На Владимира, която ни гледа от небето Твърди се, че пръв Цанко Лавренов употребява израза „пловдивска школа“ по адрес на младите си колеги и съграждани, […]
02/03/2022

Когато в компанията има талант, винаги се открива място за него

Радваме се да съобщим, че Schneider Electric се присъединява към рекламните партньори на списание Нула32! Една от най-перспективните компании в региона, лидер в дигиталната трансформация […]
16/03/2022

Моника Драмалиева

Запомнихме името ѝ още на годишната изложба „Ами ти?“ на бакалаврите „Графичен дизайн и фотография“ от АМТИИ миналото лято. Няколко месеца по-късно, отново с дипломния […]
17/03/2022

Писане в минало време във „Вечерна сватба“ на Иван Станков

„Вечерна сватба“ е компетентно написана книга, но понеже Станков е предпочел да се разходи по улиците на една отминала епоха, вместо да потърси тревогите на […]
17/03/2022

Завръщане в Пловдив, без никой да ви пита

От друга страна, доколко филми като „Завръщане 2“ помагат на българската киноиндустрия и доколко вредят на здравия разум, е трудно да се определи. Невдъхновено и […]
18/03/2022

Безкрайният разговор на (с) Енчо Пиронков

Тази мащабност и всевъзможност на изображенията при Енчо Пиронков създава у зрителя странна комбинация от уют и несигурност, който прави създаденото от Пиронков вечно актуално, […]
23/03/2022

Напоследък си представям Пловдив…

Напоследък си представям Пловдив като красива и одухотворена девойка от интелигентно семейство, посещавала добро училище, с интереси в литературата, киното, изкуството, възпитана, сдържана, тактична, с […]
23/03/2022

Камъчета

Краен срок за изпращане на кратки разкази за юнския ни брой: 15 май. Необходимо е текстовете да са в оптимален обем до 1800 думи и […]
04/04/2022

А ти знаеш ли изобщо коя е Петя Дубарова?

Под пластмасовата естетика „Петя на моята Петя“ сякаш крие добро сърце, но е трудно да се дестилира художествената му стойност на фона на всички клишета […]
10/04/2022

Владислав Василев

Владислав Василев е един от двамата виновници зад смелия проект Cuartz.tv, който отскоро вече е достъпен онлайн за широката публика. Заедно с режисьора Алекс Калинов […]
11/04/2022

Свежестта на погледа

Разговор с проф. д-р Галина Лардева „Град на художници“ е първата тема на Нула32, която замислихме като поредица. Правилно ли е обаче да разделяме разказа […]
18/04/2022

Преслава Джонджорова

Оказва се, че рядката фамилия на Преслава произлиза от занаята на мъжете в рода ѝ – всички били майстори или инженери и непрекъснато сглобявали разни […]
26/04/2022

Георги Божилов и огледалото на картината

Истина, интимност и изящество съпровождат цялото творчество на Георги Божилов, чийто стремеж е да надникне отвъд видимото, да изрази неуловимото, да опише същността на нещата, […]
10/05/2022

Портрет на двама, които са един – Русалия и Димитър Кирови

В самия копнеж по изкуството сякаш Русалия и Димитър Киров увековечават любовта си. Не бих използвала тази толкова тежка дума „увековечават“, ако не вярвах силно, […]
11/05/2022

Необходимият Иван Кирков

Защото не го разбира, Партията избира да не го вижда. Ала виждането на Иван Кирков работи по различен начин: той вижда само каквото му трябва, […]
23/05/2022

Музеят е навън – монументално-декоративното изкуство в Пловдив

Пловдивската школа и монументално-декоративното изкуство в общественото пространство. Когато говорим за процесите в българската живопис през втората половина на 20. век, за да е пълноценен […]