Велислав Балдев
Велислав Балдев
юни 30, 2021
Крис Димитрова
Крис Димитрова
юни 30, 2021

Елин Стоянова

Елин Стоянова

Отскоро, като част от трупата на Куклен театър – Пловдив, можем да гледаме Елин Стоянова в представленията  „Приключение с маймунка“ и „Бомбето“. С още пресните ни впечатления от последното заглавие с Елин разискваме трагикомичната Радичкова новела и разбира се, проблемите на нашето време. Между другото горещо препоръчваме „Бомбето“. 

Какво определя нашите възгледи днес?

Елин Стоянова: Медиите, социалните мрежи, технологиите. Може би това са новите шапки, те са най-достъпни. 

Каква е шапката на главата на съвременния човек? 

Според мен в момента сме без шапки. Не можем да се обединим около едно нещо. Бомбето или каскетът определят стремежа към някакво единство. В момента сме много разделени и не мисля, че има шапка, която да ни определя, по-скоро сме с голи глави. В гологлаво време. 

Елин Стоянова
Елин Стоянова/ Личен архив

Каква е разликата в играта за деца и възрастни?

Обичам да играя за деца, защото те са много сетивни и първични в реакцията си, в наивността си да защитават някой герой, да му подсказват, докато гледат и т.н. Това винаги ме е радвало много, те нямат спирачка, това са най-чистите емоции. 

При възрастните ми харесва да виждам как публиката започва да разсъждава. Виждаме хората от сцената и следим дали това, което се опитваме да им кажем, стига ли до тях, дали води до асоциации, дали ги кара да мислят, което пък е тотално обратното на играта за деца. В повечето пъти до края на представлението вече има разбиране, има обмен. Ние даваме, но отсреща ни се връща, което е много хубаво.

Ти си по-скоро млад или по-скоро възрастен човек? 

По средата. Не се възприемам като голям човек по никакъв начин. Все още се чувствам като на 16 или 18 години например. 

Една твоя мечта? 

Да имам хубави задачи и да успявам да се справя с тях.

Имаш ли хубави задачи сега? 

Имам, да. Когато излезе един спектакъл, той не свършва с премиерата, не застива такъв, какъвто е. Вътре в себе си, малко по-малко, всеки го развива. За мен това е много голям кеф в момента. Ние продължаваме да развиваме „Бомбето“, да човъркаме детайлите, да добавяме нюанси, да го обогатяваме.  

От чие мнение се влияеш? 

Мнението на публиката е много важно, но няма как всичко да се хареса на всеки, не можем да се влияем от това. Имаме един прекрасен режисьор, двигател на всичко, който най-добре познава материала, задава посоката и с когото вървим напред. Това, което той иска да покаже, е водещо.


Заглавна снимка: Държавен куклен театър – Пловдив


Повече за, „Приключение с маймунка“ може да прочетете ТУК, а за „Бомбето“ ТУК.

Защо… Все още млади?


Подкрепете списание Нула32 с месечно дарение в Patreon!