През 2023 година продължаваме със срещите ни в Умната фабрика на Schneider Electric! В новия ни брой ви запознаваме със Станимира Стоянова, която отскоро е част от глобален екип в компанията. Заема причудливата позиция Central Upstream Planning Supervisor – физически работи от фабриката край Пловдив или от вкъщи, но координира международни операции. Станимира е поредният пример за професионално развитие в Schneider Electric, което все повече придобива и чисто географско измерение.
За какво отговаряш в компанията?
Екипът ни е новосформиран от м.г. Управляваме входящите потоци на централно ниво за много на брой заводи в Европа. Правим анализи и доклади. Централният ни екип се състои от 15-16 души от 9 националности в 5 държави. За мен това е едно ново предизвикателство на по-високо ниво, отговарям за три завода – по един в България, Унгария и Франция.
Коя е ключовата дума в позицията ти?
Планиране. Занимаваме се с общи проекти с доставчици и подсигуряване на материали. Нашата задача е работата да върви: подписваме логистични договори, прогнозираме, следим нивата на складовете в заводите и представянето на доставчиците – дали доставят навреме, дали закъсняват.
Как се отразява кризата на материали върху Schneider Electric?
Последните 2-3 години бяха много различни от всичко, което познавахме. Първо, беше проблемът с транспорта. Когато затвори Китай, имаше недостиг на суровини на пазара – тогава усетихме нуждата да започнем сформирането на централни екипи, които да менажират комуникацията с доставчиците и разпределянето на материалите между заводите, така че да произвеждаме оптималното, което търси клиентът, и да не спираме производството.
Със сигурност излязохме от стандартното ежедневие, разширихме кръгозора си относно веригата на доставка. Ако дотогава контактувахме с един достав чик, в следващия момент трябваше да отидем до неговия доставчик. В търсенето на алтернативни решения се разшири и нашата сфера на дейност – фокусирахме се върху проблеми, върху които не бяхме работили допреди това.
Какво е новото в комуникацията с доставчиците?
Стараем се да сме партньори. Помагаме, когато има трудности да закупят суровини за производството на компонентите за нас. Като голяма организация Schneider Electric се включва в търсенето и подсигуряването на материали.
Пропускат ли се срокове?
Има такива моменти, но нашата задача е да ги сведем до минимум. По време на кризата нямаше спад в търсенето на наши продукти, а точно обратното. Предизвикателството беше да успеем да за доволим повишеното търсене, въпреки трудностите със снабдяването. Мисля, че се справихме доста добре. Излязохме бързо от кризата без тя да има сериозен ефект върху клиентите ни. Не само запазихме дела си на пазара, но и разширихме позициите си.
Което означава и развитие на нови компетентности?
Когато човек има добри резултати, възможностите не са само на локално ниво. Пред нас има глобални функции. В последните години броят на български колеги на централни глобални позиции нарастна, като ние се шегуваме, че тук дори може да се отвори един малък хъб. Колегите остават базирани тук, във фабриката, не се местят във Франция или Унгария, където има хъбове, а продължават да работят оттук или от вкъщи, но вече изпълняват глобални функции.
Какви са приоритети за 2023 година?
Смятаме, че тази година кризата е вече под контрол. Връщаме се към подобряване на качеството на работата в една по-стабилна обстановка.
Най-сладката част от работата?
Да видиш подобрението. От почти девет години съм тук и знам колко ръчна работа сме вършили преди. В момента имаме достъп до много дигитални инструменти, работата се автоматизира,
което ни позволява да правим повече анализи и нови проекти. Времето ни се освобождава от оперативна работа, за да се фокусираме върху оптимизацията.
Наскоро започна и новата платена стажантска кампания на Schneider. Какво би казала на кандидатите?
Това е страхотна възможност да видят на практика как се случват нещата. Да работят в реална среда с реални проблеми. За всеки, който търси тази динамична среда, както пише в обявите, логистиката е точно място. Не скучаем по никакъв начин.
А какво не пише в обявите за работа?
Няма как в една обява да опишат средата и предизвикателствата. Човек трябва да влезе на терен и да види. Има изключително голяма нужда от общуване, което няма как да се предаде в учебник или обява.
Life is On за теб е?
Ние продължаваме да се движим напред. Трансформираме се към новата среда, към движението, пазара, икономиката. Следваме нашите клиенти.
Абонирайте се за месечния бюлетин на Нула32 и Schneider Electric и получавайте препоръки за внимателно подбрани събития и артефакти.
Вижте повече тук.