колекция списание
Спечели колекция от всички броеве на списание Нула32!
декември 19, 2019
отживелица
Защо… Отживелици?
януари 11, 2020

За почерка ни в дигиталната ера

Siteground logo

Удобствата, идващи от бързото развитие на дигиталните технологии и използването им в ежедневните ни занимания, превръщат писането на ръка във все по-голяма рядкост. Факт е, че компютрите и смарт устройствата почти напълно замениха ръкописното писане. Дотолкова, че често когато хванем химикал в ръка в днешно време, се учудваме от усещането и от променения си почерк. 

Динамиката на дигиталния живот прави тези процеси да изглеждат естествени. Нормално е да комуникираме чрез социалните мрежи или съобщения в електронните пощи – бързо, кратко и ясно. Нормално е да ги използваме, защото правят живота и работата ни по-лесни и по-практични. Дори и в сфери, приемани за по-креативни, като графичен дизайн и брандинг, ръкописното писане и рисуване отстъпват място на сложните програми за дизайн и проектиране.

Но може би и точно, защото вече е сравнителна рядкост и не се използва ежедневно, ръкописното писане все така носи усещане за лично отношение и внимание, и за щастие, намира други приложения дори и в дигиталната сфера. 

Такъв пример е първият шрифт на Пловдив, създаден на базата на почерците на неговите граждани от българските дизайн студия Type Depot и PUNKT. PlovdivTypeface е синтезиран и обобщен образ, изведен от 4000 анализирани почерка на пловдивчани и може да бъде свален и използван безплатно от сайта plovdivtypeface.com.

Но и много преди това, друга българска компания залага на подобен нетрадиционен подход и успява да вплете ръкописното писане в почерка на своя брандинг. История, която може даде и на вас идеи как нещо, което е вече отживелица, може да придаде друг облик и смисъл на продукта или проекта ви.

Преди няколко години българската уеб хостинг компания SiteGround решава да предприеме стъпки за ребрандиране, за промяна на своя облик и послания. Една от основните им цели е да комуникират по-добре ценностите и философията на екипа на компанията. От вече далечната 2004 г., когато SiteGround се ражда като идея на няколко състуденти, до днес – философията на компанията се запазва еднаква. Тя насърчава творчеството и вниманието към детайла. 

Siteground logo

А каква по-подходяща емблема на философията на една компания, от нейното лого? Вместо графичен шрифт, екипът се спира на почерка и начина на ръкописно изписване на името SiteGround от членове на екипа си. Макар и нетрадиционно на пръв поглед, изписаното на ръка лого, подсилва допълнително характера и философията на бранда. 

Смяната на корпоративното лого е съпътствано от голям растеж и присъствие на компанията на многобройни конференции, събития и онлайн платформи. Макар и написано на ръка, логото успява да отрази идентичността на SiteGround. А екипът на компанията не спира да експериментира и да го позиционира върху различни материали и продукти – от брошури и визитни картички до цветни чорапки и фестивални сцени.

Оказва се, че нещо просто и написано на ръка, може да се превърне в основен елемент в корпоративния дизайн и носител на послание. Следващия път, когато създавате нещо на хартия, се замислете как може да го използвате за вашите цели, дори и да ви звучи като отживелица.